10 companii care au scăzut mai mult decât Bitcoin în 2022

Bitcoin nu este singurul activ afectat de condițiile macro. Multe companii au avut de suferit pierderi care depășesc chiar și 80%

10 companii care au scăzut mai mult decât Bitcoin în 2022

Scăderea de 53% a prețului Bitcoin în 2022 a atras multe critici, poate binemeritate, dar există și o mulțime de companii care au evoluat similar sau mai rău.

Bitcoin: Evoluția prețului în 2022 | TradingView
Bitcoin: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Volatilitatea puternică observată în prețurile criptomonedelor este parțial determinată de insolvența principalelor platforme centralizate de randament și de creditare, falimentul Three Arrows Capital și de problemele de lichiditate cu care se confruntă câteva exchange-uri și pool-uri miniere.

Cu toate acestea, criptomonedele nu sunt singurele active afectate de retragerea măsurilor de stimulare a băncilor centrale și creșterea ratelor dobânzilor. Multe companii de mai multe miliarde de dolari din întreaga lume au avut, de asemenea, de suferit, cu pierderi care depășesc 80% doar în 2022.

În acest articol o să analizăm 10 companii care au avut o performanță mai slabă în 2022 decât Bitcoin. Am selectat aceste companii pe baza performanțelor lor între 1 ianuarie și 27 septembrie 2022.

PayPal -57% 

PayPal le permite persoanelor fizice și juridice să trimită și să primească bani electronici online. De asemenea, furnizează și alte servicii financiare și asociate. Aceste servicii sunt denumite, în mod colectiv, „Serviciul”.

Pentru PayPal, creșterea este esențială pentru a atrage atenția investitorilor și pentru a crește prețul acțiunilor sale. Creșterea a încetinit semnificativ în primul trimestru al anului 2022.

În plus, PayPal a anunțat reduceri de locuri de muncă nu numai la sediul său din California, ci și în Arizona, Nebraska și Illinois.

Compania a declarat că a luat 20 de milioane de dolari în costuri de restructurare în primele trei luni ale anului 2022 și se așteaptă la 100 de milioane de dolari în plus în costuri de restructurare în acest an. Se preconizează că aceste mișcări vor „economisi aproximativ 260 de milioane de dolari pe an în costuri legate de angajați”.

Acțiunile PayPal Holdings au scăzut cu 57% în 2022, potrivit datelor furnizate de TradingView.

Paypal: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Nvidia -59,40%

Veniturile din segmentul de jocuri al Nvidia au scăzut cu 33% de la an la an în al doilea trimestru fiscal, la 2,04 miliarde de dolari. 

Cu toate acestea, slăbiciunea în segmentul de jocuri nu este surprinzătoare, deoarece au existat semne de cerere slabă de plăci grafice în ultimul timp. Nvidia însăși a avertizat în mai că veniturile din jocuri vor fi afectate de 400 de milioane de dolari din cauza vânzărilor slabe de GPU-uri pentru jocuri în Rusia și China. Dar acum se pare că problema este mai mare decât anticipase Nvidia.

Inflația ridicată obligă Nvidia să reducă prețul plăcilor sale grafice și, în același timp, să reducă stocul. Cu cuvinte mai simple, este probabil ca afacerea de jocuri a Nvidia să fie afectată de o combinație de volume scăzute și prețuri slabe. Aceasta este o veste proastă pentru companie, deoarece jocurile sunt a doua cea mai mare sursă de venit a Nvidia, producând 43% din linia de top în primul trimestru fiscal. Contribuția segmentului a scăzut acum la 30%.

Acțiunile companiei au scăzut cu 59,40% în 2022, potrivit datelor furnizate de TradingView.

Nvidia: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Netflix -62%

Netflix este un serviciu de difuzare online care le permite abonaților să vizioneze o gamă largă de titluri premiate, seriale, filme, animeuri, documentare și multe altele pe mii de dispozitive conectate la internet.

Netflix a fost unul dintre acțiunile pandemice preferate pentru 2020, crescând cu aproape 70% în acel an, deoarece măsurile de a rămâne acasă au accelerat creșterea. Cu toate acestea, 2022 este o poveste diferită, deoarece investitorii au început să vândă acțiunile.

Acțiunile au pierdut mai mult de 62% în acest an, iar analiștii au devenit „bearish” în ultimele luni din cauza încetinirii creșterii abonaților companiei și a concurenței din ce în ce mai mari din partea serviciilor de streaming concurente.

Netflix: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Netflix a fost, fără îndoială, afectată de numărul în creștere rapidă a serviciilor de streaming digital. Câteva dintre aceste servicii de streaming includ Amazon Prime Video, Apple TV, Roku și Disney+.

În trimestrul 1 compania a raportat că a pierdut peste 200.000 de abonați. A fost prima pierdere de abonați a companiei într-un deceniu – acțiunile au scăzut cu 35% în ziua următoare.

Netflix a oferit îndrumări suplimentare descurajatoare, prognozând o scădere de două milioane de abonați în T2 2022

Într-o mare surpriză, compania a raportat că a pierdut aproximativ 970.000 de abonați în T2, jumătate din estimarea anterioară de pierderi de două milioane de abonați.

Spotify -63%

Lansat în octombrie 2008, Spotify este o companie care furnizează servicii de streaming audio și media cu sediul central la Stockholm. Firma are operațiuni în 183 de țări și teritorii.

Anul acesta a fost o provocare pentru Spotify. Prețul acțiunilor a scăzut cu aproape 63% de la începutul anului 2022, potrivit datelor de la TradingView.

Spotify: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Un posibil motiv pentru scăderea prețului acțiunilor a fost podcastul comentatorului american Joe Rogan pe platforma Spotify, care ar fi răspândit informații greșite legate de Covid-19 – o afirmație pe care Rogan a respins-o, spunând că scopul său era să creeze conversații pline de viață cu opinii diferite și că el ar face tot posibilul în viitor pentru a „echilibra lucrurile”.

În plus, preocupările analiștilor cu privire la perspectivele de creștere ale companiei pe termen lung, economia globală afectată de inflație și profiturile brute mai scăzute susținute de reclame în al doilea trimestru al anului au afectat, de asemenea, prețul acțiunilor.

Under Armour -64%

Under Armour, o companie de echipamente sportive care produce încălțăminte sport și îmbrăcăminte casual, a scăzut cu 64% în 2022 și se situează în prezent la aproximativ 6 dolari, potrivit datelor de la TradingView.

Under Armour: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Acțiunile companiei s-au tranzacționat în scădere, deoarece creșterea companiei a încetinit din cauza provocărilor lanțului de aprovizionare, a costurilor în creștere și a perturbărilor cauzate de Covid-19 din China. Under Armour nu a reușit să obțină inventarul necesar pentru a satisface cererea consumatorilor în trimestrul de la sfârșitul lunii martie, din cauza întreruperilor lanțului de aprovizionare. Rentabilitatea companiei a fost afectată în continuare de costurile de transport maritime și a raportat o pierdere neașteptată în trimestrul respectiv.

În plus, directorul general al companiei, Patrick Frisk, a renunțat la 1 iunie, făcându-l cel mai rău moment pentru a fi fără un CEO. Retailerul l-a numit COO Colin Browne să preia directorul interimar până la găsirea unui înlocuitor permanent.

Roblox -64%

Roblox nu este un joc ca Minecraft. Este o platformă de dezvoltare de jocuri online și un ecosistem social pe care utilizatorii pot crea jocuri. Aceste jocuri pot fi partajate, jucate și vândute altor utilizatori.

Platforma este cea mai populară în rândul copiilor sub 16 ani, dintre care mai mult de jumătate din toți copiii din SUA sunt utilizatori activi. Platforma este gratuită de utilizat, ajutând-o să ajungă la peste 160 de milioane de utilizatori activi lunar și 52 de milioane de utilizatori activi zilnic (DAU).

Creșterea încetinită a companiei ca urmare a pandemiei a afectat foarte mult prețul acțiunilor sale în 2022. Mai mulți analiști au retrogradat acțiunile în ultimele luni, contribuind la scăderea cu 64% în 2022.

Roblox: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Rivian -67%

Rivian Automotive este un producător de camioane electrice care deține o fostă fabrică Mitsubishi în Normal, Illinois.

Prețul acțiunilor a atins un vârf de 172,01 de dolari pe 16 noiembrie. La sfârșitul anului, acesta a scăzut la 103,69 de dolari. Dar în martie a acestui an, Rivian a spus că din cauza problemelor lanțului de aprovizionare și-a redus dramatic producția și că va putea produce doar 25.000 de vehicule în acest an. Compania a spus că a făcut doar 1.410 de unități până în 2022, față de 83.000 de comenzi.

Amazon a raportat o pierdere trimestrială de 3,84 miliarde de dolari, din cauza unei pierderi de 7,6 miliarde de dolari din valoarea investiției sale în acțiunile Rivian Automotive. La fel a făcut și Ford, care a declarat că a pierdut 5,5 miliarde de dolari în trimestrul 1, ceea ce a determinat-o să raporteze o pierdere totală de 3,1 miliarde de dolari.

Rivian a scăzut cu 67% în 2022, potrivit datelor de la TradingView.

Rivian: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Vimeo -75%

Vimeo este o platformă video software-as-a-service (SaaS) în care atât persoanele fizice, cât și întreprinderile își pot gestiona toate nevoile video interne și externe. Aceste capacități au primit o creștere a cererii în timpul pandemiei, ceea ce a condus la o creștere financiară solidă pentru afacere.

În iunie 2021, când Vimeo a devenit tranzacționat public, a crescut veniturile cu 41% de la an la an. Acest lucru a fost determinat de o combinație de creștere de 17% a abonaților și creștere de 19% a venitului mediu per utilizator (ARPU).

Cu toate acestea, de atunci, creșterea veniturilor Vimeo a încetinit foarte mult. Probabil că acest lucru i-a speriat pe investitorii de capacitatea Vimeo de a crește în următorii trei până la cinci ani și acesta este motivul pentru care au continuat să vândă acțiunile. 

În urmă cu un an, marja operațională a companiei era de -9% și părea să fie pe o traiectorie pentru a atinge profituri operaționale pozitive. Dar acum, marja operațională este de -20% și se mișcă în direcția greșită.

La momentul redactării acestui articol, Vimeo a scăzut cu 75% în 2022, potrivit datelor de la TradingView.

Vimeo: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Snap Inc -78%

Snap Inc. oferă servicii tehnologice și de social media la nivel internațional. Compania oferă Snapchat, o rețea socială cu diferite funcționalități, cum ar fi Camera, Comunicare, Snap Map, Stories și Spotlight, care le permit utilizatorilor să comunice vizual prin videoclipuri și imagini scurte.

Snap a fost lovită puternic în acest an. Acțiunile companiei de rețele sociale/camera foto s-au tranzacționat până la 83,11 de dolari în septembrie 2021, iar de atunci au scăzut pe fondul inflației în creștere, războiului din Ucraina și schimbărilor de confidențialitate ale Apple.

Acțiunile Snap au scăzut cu 78% în 2022. Compania a scăzut cu 43% într-o singură zi în mai, marcând cea mai proastă zi din istoria Snap. Prăbușirea a avut loc după ce compania a emis un avertisment investitorilor, spunând că nu își va atinge propriile ținte de venituri și câștiguri ajustate în T2.

Snap Inc: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

Shopify -79%

Shopify este o platformă de comerț electronic ușor de utilizat, care ajută întreprinderile mici să construiască un magazin online și să vândă online printr-un singur tablou de bord simplificat.

În termeni tehnici, Shopify este o platformă de vânzare software-as-a-service (SaaS) bazată pe abonament. Shopify oferă patru planuri standard de abonare la magazin, cu taxe care încep de la 29 de dolari pe lună. Toate planurile standard acceptă un magazin online și o gamă completă de instrumente de vânzare în persoană și online.

Prețul acțiunilor Shopify a urcat până la 1.690,60 de dolari în noiembrie 2021. Dar inflația ridicată, o scădere a cheltuielilor online ale consumatorilor și o concurență sporită au pedepsit compania în comparație cu în timpul pandemiei, scăzând cu aproape 80% la 331,42 de dolari.

Shopify: Evoluția prețului în 2022 | TradingView

La fel ca Shopify însuși, vânzătorii care folosesc platforma sa sunt, de asemenea, zdrobiți de creșterea inflației și a ratelor dobânzilor, care ar putea afecta rezultatul final al Shopify pe termen lung.

Cu toate acestea, poate mai îngrijorătoare pentru Shopify este decizia Amazon de a merge direct după afacerea Shopify cu lansarea serviciului „Buy with Prime”. Serviciul rămâne doar pe invitație, permițând vânzătorilor terți să profite de funcțiile Amazon Prime în timp ce vând în continuare pe propriul lor site web.

Exit mobile version