Blockchain: Ce sunt Airdrop-urile și cum poți profita de ele?

Airdrop-urile crypto sunt o tehnică populară de marketing - din care puteți beneficia fără a face careva investiții

adobestock | Kari_designer

Un proiect are sau nu are succes datorită capacității sale de a atrage utilizatori, lucru aplicabil și în spațiul crypto, însă aici există o modalitate mai simplă de a face acest lucru. Proiectele blockchain își pot crea propriile tokenuri și le pot folosi pentru a încuraja oamenii să înceapă să le folosească produsele. Una dintre modalitățile cheie prin care proiectele pot face asta este printr-o tehnică numită airdrops.

În acest articol vom explora această tehnică de distribuție a token-urilor – care este extrem de populară și îndrăgită de comunitate.

Ce sunt airdrop-urile?

În domeniul criptomonedelor, termenul airdrops reprezintă una dintre strategiile principale de marketing, având scopul de atrage investitori noi. Aceasta reprezintă o distribuție a unei criptomonede, de obicei gratuit, către un număr mare de portofele.

În mare parte airdrop-urile sunt utilizate, în mod obișnuit, de către startup-urile care doresc să-și pornească proiectele crypto.

Un airdrop implică transferul unor cantități mici din criptomonedele nou create și vizează membrii unei anumite platforme blockchain, cum ar fi: Ethereum, Bitcoin sau Cardano.

Airdrop-urile pot fi folosite pentru a face diferite lucruri, cum ar fi:

Cum funcționează airdrop-urile?

Există două tipuri de airdrop-uri:

Anunțate: Airdrop-urile care au o dată de lansare și un interval de timp fix sunt concepute pentru a atrage cât mai mulți oameni și conțin adesea anumite sarcini care trebuie îndeplinite de cei interesați, pentru a se califica.

Neanunțate: Aceste airdrop-uri implică alegerea unor adrese și aruncarea aleatorie a monedelor în portofele, fără ca utilizatorii să știe de unde provin. Acestea sunt adesea folosite pentru a surprinde și încânta utilizatorii.

Cum afli despre ele?

Știrile despre un viitor airdrop sunt de obicei postate pe site-ul web sau pe pagina Medium al proiectului crypto sau mai pot fi găsite pe site-uri terțe de anunțuri. Cel mai des informațiile despre un viitor airdrop sunt distribuite pe rețelele de socializare, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de pasionați de criptomonede.

Printre proiectele populare care au folosit această tehnică se numără Binance, una dintre cele mai mari platforme de tranzacționare din lume, care a folosit acest instrument în 2017 pentru a-și crește vizibilitatea. 

În 2020, platforma de tranzacționare descentralizată Uniswap a creat tokenuri UNI și le-a distribuit tuturor celor care foloseau serviciile lor. Scopul era descentralizarea exchange-ului, deținătorii UNI pot să voteze aupra modificărilor aduse protocolului.

Când Uniswap a realizat un airdrop de 400 de tokenuri UNI către fiecare adresă afiliată în septembrie 2020, monedele aveau o valoare între 3 și 4 dolari. La apogeul lor, în mai 2021, acestea se vindeau cu aproape 45 de dolari per token.

Graficul prețului în dolari al tokenului UNI al Uniswap, în 2020 exchange-ul crypto a distribuit câte 400 de UNI tuturor utilizatorilor platformei.
Graficul prețului în dolari al tokenului UNI al Uniswap, în 2020 exchange-ul crypto a distribuit câte 400 de UNI tuturor utilizatorilor | coinmarketcap.com

Riscurile legate de airdrop-uri

Nu toate airdrop-urile sunt binevoitoare, prin urmare, fiți foarte atenți la cele care vi se oferă. În primul rând, dacă un airdrop vă cere să trimiteți fonduri către proiectul său, este aproape sigur un scam. Nu faceți asta.

Pe măsură ce airdrop-urile au crescut în popularitate, au apărut tot mai multe îngrijorări cu privire la eficacitatea acestora ca modalitate de a crește comunitatea. Unii critici susțin că distribuirea aleatorie de tokenuri contribuie puțin la promovarea unei comunități active.

Multe airdrop-uri dețin tokenuri care nu oferă vreo utilitate și sunt legate de proiecte dubioase care nu se dezvoltă. De asemenea, unii oameni din Web3 cred că multora nu le pasă de proiecte și vor doar active pe care să le poată tranzacționa. 

Unele airdrop-uri sunt doar instrumente pentru a obține informații personale ale clienților, hack-urile „dusting” sunt frecvente – este un hack în care primiți o cantitate mică de criptomonede în portofel, pentru a vă afla adresa dvs. publică. Odată ce un proiect are adresa dvs. publică, vă pot verifica cu ușurință portofoliul printr-un instrument de explorare blockchain.

Ce urmează în viitor?

Airdrop-urile au devenit o formă din ce în ce mai populară de marketing pentru proiectele blockchain și oferă o bază de clienți proiectelor care devin DAO. Deși la început pot părea nesemnificative, ele pot ajunge să fie un atu pentru începătorii din spațiul crypto sau pentru entuziaștii care doresc să se implice devreme în proiecte promițătoare – fără a investi bani.

O abordare mai atentă a distribuirii de tokenuri pare să fie în direcția în care se îndreaptă industria. Dar pentru moment, popularitatea airdrop-urilor continuă.

Exit mobile version