Istoria logo-ului Bitcoin

Entuziaștii continuă să lanseze noi logo-uri pentru Bitcoin până în prezent, dar comunitatea încă nu a întâlnit un simbol care să se apropie de îndrăgitul ₿

Istoria logo-ului Bitcoin

Logo-ul Bitcoin, un B înclinat într-un cerc portocaliu, a devenit un fenomen de marketing și un instrument vital în promovarea celei mai mari criptomonede din lume.

Moneda portocalie a devenit un simbol recunoscut la nivel internațional, dar Bitcoin nu avea acest logo de la început.

Crearea unui logo apreciat la nivel global, care să poată fi recunoscut dintr-o privire, nu este o sarcină ușoară. Companii mari precum Starbucks și Apple cheltuiesc milioane pentru a construi echipe dedicate de designeri grafici, brainstorming și făcând chiar și cele mai mici ajustări ale logo-urilor lor.

Logo-ul Bitcoin a atins acel nivel de recunoaștere fără ca vreo echipă să supravegheze procesul de proiectare.

Povestea logo-ului Bitcoin, la fel ca și a criptomonedelor în sine, este una a evoluției, a schimbării, a colaborării comunității și, uneori, a controverselor.

Dar cine a creat de fapt faimosul logo al Bitcoin?

2009

Primul logo Bitcoin a fost conceput de nimeni altul decât creatorul criptomonedei, Satoshi Nakamoto.

Istoria logo-ului Bitcoin

Se știu puține despre logo-ul original, deoarece crearea sa a fost anterioară popularului forum Bitcoin Talk. Cu toate acestea, este de remarcat faptul că, imitând aspectul unei monede de aur, logo-ul face referire la metalism. Acest sistem monetar, în care valoarea banilor este derivată din valoarea de schimb a mărfii pe care se bazează (cum ar fi aurul sau argintul), este un ideal împărtășit de mulți pasionați de Bitcoin.

Primul logo al Bitcoin

Acesta este un exemplu al ideii de design skeuomorf, în care obiectele digitale sunt proiectate să semene cu omologii lor din lumea reală. La acea vreme, acest stil era foarte popular. Logo-ul Bitcoin al lui Satoshi Nakamoto a apărut la doi ani după lansarea iPhone-ului Apple, iar sistemul său inițial de operare UI s-a bazat în mare parte pe un design skeuomorf (cum ar fi logo-ul Bitcoin, care a fost dezvoltat ulterior într-un stil mai minimalist).

În cadrul forumului Bitcoin Talk, este greu de spus dacă utilizatorii au apreciat logo-ul original sau nu. Unii utilizatori au propus alternative la „BC”, cum ar fi simbolul baht thailandez, în timp ce alții au sugerat o combinație atât a simbolului baht thailandez, cât și a simbolului colon costarican.

Februarie 2010

Pe baza feedback-ului comunității, Nakamoto a actualizat designul logo-ului în februarie 2010. Nakamoto a încorporat modificările în noul logo și a lansat imaginea fără drepturi de autor în domeniul public. Logo-ul a fost ulterior acceptat ca logo oficial a Bitcoin pentru o scurtă perioadă de timp.

Al 2-lea logo Bitcoin

Logo-ul a fost în mare parte bine primit de utilizatorii Bitcoin Talk. Cu toate acestea, unii au obiectat că noul „B” este prea asemănător cu simbolul baht-ului thailandez și s-au temut că ar crea confuzie. Alții au criticat designul pentru lipsa lustruirii profesionale.

Noiembrie 2010

Natura descentralizată a ecosistemului Bitcoin permite publicului să contribuie la rețea sub diferite forme, inclusiv designul logo-ului, bazat pe consensul comunității.

În noiembrie 2010, un utilizator încă neidentificat al forumului, sub numele de „bitboy”, a schimbat pentru totdeauna identitatea vizuală a BTC, aducând unele îmbunătățiri designului lui Nakamoto.

„Bună, vin doar să vă salut și să împărtășesc o parte din arta pe care am făcut-o. Sper să le găsiți utile”.

Aceste imagini au fost gratuite pentru a fi descărcate și puse în domeniul public. Bitboy a folosit simbolul „B” pe care Satoshi l-a rafinat, dar l-a făcut alb și l-a plasat pe un cerc plat, portocaliu strălucitor, înclinând simbolul spre dreapta.

„Cel mai bun logo Bitcoin pe care l-am văzut până acum”, a comentat un utilizator. Acesta a reprezentat consensul general, evidențiat de faptul că designul lui Bitboy va deveni brandingul de facto al Bitcoin pentru următorul deceniu.

În plus, logo-ul Bitcoin seamănă acum cu cel al altor metode de plată – fără a lăsa îndoieli cu privire la scopul său.

Un utilizator al forumului a comparat noul design cu logo-ul Mastercard, la care Bitboy a răspuns că acesta a fost, de fapt, inspirația lui.

Grafică promoțională creată de bitboy

Asemănarea logo-ului cu cel al Mastercard nu a fost singurul imbold pentru a defini BTC ca metodă de plată, iar de atunci comparația a creat o presiune suplimentară asupra Bitcoin și dezvoltatorilor săi, deoarece proiectul a trebuit să facă față limitărilor sale de scalare.

Logo-ul creat de Bitboy a devenit iconic. Chiar și oamenii care nu știu nimic despre Bitcoin îl pot recunoaște drept logo-ul universal al său. Ca și tehnologia pe care o reprezintă, a fost creat sub pseudonim fără speranță de profit.

2014

Cu toate acestea, nu toată lumea a fost de acord cu logo-ul de facto al BTC.

Unii, precum cei din spatele bitcoinsymbol.org, militează de ani de zile pentru a-l schimba. De fapt, ei nu vor ca BTC să aibă ceva asemănător cu un logo.

Problema este că imaginea din stânga este un logo! Aceasta este o imagine, la fel cum o poate folosi o companie pentru a vinde sau promova un produs. Monedele sunt reprezentate de simboluri precum $, € sau ¥ și sunt concepute pentru a fi accesibile oricui, oriunde. Baht-ul thailandez (฿) este uneori folosit pentru a reprezenta bitcoin, dar acest lucru ridică cu siguranță o problemă de diferențiere între bahtul thailandez și Bitcoin”.

Din acest motiv, grupul a pledat pentru adoptarea Ƀ, care este o literă în mai multe alfabete, inclusiv cea latină și mai multe limbi din Vietnam.

„Ideea de a-l folosi ca simbol Bitcoin nu este nouă. Acest simbol a fost unul dintre candidații inițiali pentru a reprezenta Bitcoin, dar cele mai multe propuneri din partea comunității au fost mai degrabă logo-uri de lux decât manifeste care foloseau simboluri. Un logo este definit ca o identitate grafică centralizată constând din culori, fonturi și forme alese de un grup mic de oameni. Cu toate acestea, Bitcoin este o monedă descentralizată – nu este nici un brand, nici un produs sau o companie, iar ceea ce trebuie să reprezentăm Bitcoin este mai degrabă un simbol decât un logo”.

Simbolisme 

Fiecare aspect al logo-ului Bitcoin are în spate o rațiune matematică. Fiecare colț a fost proiectat la fel de mult pentru caracterul practic și formă, precum a fost pentru simbologie și estetică.

Aceste argumente sunt documentate minuțios (precum și instrucțiunile specifice despre cum să faci un logo BTC perfect de la zero) în această postare Medium. Autorul, Phil Wilson, a ajutat la proiectarea atât a celui de-al doilea logo pe care Satoshi l-a introdus în februarie 2010, cât și a celui portocaliu pe care îl cunoaștem astăzi.

Iar cel pe care îl cunoaștem astăzi este plin de simboluri.

Fontul „trebuchet” folosit în logo a fost inspirat de o catapultă, arma preferată a lui Wilson în jocul „Age of Empires”. Folosind liniile verticale ale semnului dolarului în desingul Bitcon. Wilson a vrut să dea impresia că „acele linii nu sunt de fapt din simbolul Bitcoin, ci din simbolul $ care a fost „stampilat” în pământ de Bitcoin” – un indiciu al dominației monetare a BTC.

Din motive practice și estetice, moneda a fost colorată în portocaliu. În cuvintele lui Wilson, trebuia să fie o culoare care să poată fi tipărită/replicată „atât pe site-uri web, cât și pe suporturi tipărite” și una care „s-ar distinge față de toate [alte monede/opțiuni de plată]”.

Și, în cele din urmă, logo-ul monedei nativă a internetului nu ar fi complet fără o referire la „The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy”. În logo, cercul portocaliu este scalat la 525% pentru a-i oferi diametrul exact. De ce? Pentru că „525 este 12,5 x 42, a spus Wilson. Cu alte cuvinte, este o optime din 100 de ori 42, care, conform cărții, este secretul universului.

Exit mobile version