Celsius intenționează să prelungească termenul pentru cereri, în timp ce costurile legale cresc

Întârzierile continue epuizează patrimoniul lui Celsius, iar costurile administrative asociate cu procedurile de faliment au depășit deja 53 de milioane de dolari

Celsius intenționează să prelungească termenul limită pentru reclamații

Creditorul de criptomonede Celsius Network intenționează să depună o petiție care ar oferi utilizatorilor încă o lună pentru a depune cereri.

Costurile judiciare ale Celsius sunt în creștere

Comunitatea crypto a început să-și piardă răbdarea, pe măsură ce observă cum costurile juridice ale lui Celsius continuă să crească și să consume banii creditorului. Într-un tweet din 29 decembrie, Celsius a spus că dorește să prelungească termenul de revendicare existent de la 3 ianuarie până la începutul lunii februarie.

Potrivit lui Celsius, termenul de 3 ianuarie va fi amânat cel puțin până când instanța de faliment va audia moțiunea din 10 ianuarie. Într-un thread de Twitter, Celsius Network a descris întreaga procedură.

 În cadrul procedurii de faliment, creditorii care cred că au dreptul la plată pot depune o cerere prin procesul de creanțe. Până pe 29 decembrie, creditorii Celsius au depus aproximativ 17.200 de creanțe.

Costurile administrative ale lui Celsius

Dar creditorii sunt nerăbdători cu Celsius, deoarece costurile administrative au crescut de când a declarat inițial faliment în iulie. Un raport al Financial Times din 27 decembrie a declarat că 53 de milioane de dolari au fost deja cheltuiți pentru costurile bancherilor, avocaților și altor consilieri în procesul de faliment.

Avocații și bancherii profită de celsius
Avocații și bancherii profită de Celsius | Financial Times

De exemplu, o declarație a onorariilor din 15 decembrie de la una dintre firmele de avocatură care reprezintă Celsius, Kirkland & Ellis, pretinde mai mult de 9 milioane de dolari în comisioane pentru serviciile prestate în septembrie și octombrie.

Comparativ, Celsius a alocat până acum doar 44 de milioane de dolari pentru rambursările clienților. Acești bani, care reprezintă o mică parte din cele 4,72 miliarde de dolari în depozitele clienților deținute de Celsius, aparțin utilizatorilor care au păstrat bani doar în „Custody Program”

Reacții din partea comunității Crypto Twitter 

Prelungirea recentă a procesului nu a fost binevenită de unii din lumea crypto, care susțin că este doar o altă tactică de întârziere. De exemplu, un utilizator a scris: „Nu mai pierdeți timpul, nu mai amânați, vă rog să continuați și să-mi dați banii înapoi”.

Într-un tweet postat pe 23 decembrie de fondatorul platformei internaționale de investiții BnkToTheFuture, Simon Dixon, acesta a menționat că înainte ca utilizatorii să-și poată recupera banii de la Celsius, ar trebui să se aștepte să primească doar aproximativ jumătate din ceea ce au investit. Dixon a fost un participant activ la procedura de faliment a lui Celsius.

Pe 20 octombrie, judecătorul Martin Glenn l-a numit pe colegul judecător Christopher Sontchie să acționeze ca „examinator de acuzații”, la cererea lui Celsius, administratorul judiciar al SUA și consiliul creditorilor chirografari. Rolul acesteia este de a negocia și aproba onorariile stabilite de avocații și alți experți implicați în caz.

În plus, banii din averea lui Celsius sunt folosiți pentru a plăti un examinator a cărui cea mai recentă declarație de onorariu, depusă pe 21 decembrie, solicită puțin sub 20.000 de dolari pentru serviciile furnizate în luna noiembrie.

Exit mobile version