CMC Crypto Playbook 2023: Piața NFT – Recapitulare a anului 2022 și perspectivă pentru 2023 de către Sfermion

CMC a discutat cu firma de investiții cu accent pe metaverse, Sfermion, despre perspectiva lor privind NFT-urile în 2023

[toc]

CMC a discutat cu Mo Patel, un investitor de la Sfermion, pentru a oferi o prezentare detaliată a performanței și creșterii pieței NFT-urilor în 2022, care a fost un an provocator, precum și perspectiva pe care Sfermion o consideră pentru piață în 2023.

Cum se măsoară succesul pieței NFT în 2022?

Piața NFT din 2022 a experimentat o scădere a volumului din cauza bear market-ului și recesiunii generale, ceea ce a dus la temeri larg răspândite că NFT-urile au „murit”.

Cu toate acestea, excluzând influența bull market-ului din 2021, piața NFT este, de fapt, în creștere în mai multe sectoare.

Comparativ cu scăderea volumului tranzacțiilor NFT, un declin mai moderat de tranzacții arată că utilizarea NFT-urilor persistă, iar scăderea este doar un reflex al trendului general al pieței.

CMC Crypto Playbook 2023: Piața NFT - Recapitulare a anului 2022 și perspectivă pentru 2023 de către Sfermion De exemplu, adoptarea accelerată a soluțiilor de nivel 2, precum Arbitrum și Optimism, a contribuit la creșterea numărului de adrese unice care dețin NFT. În același timp, Polygon joacă un rol activ în dezvoltarea NFT-urilor și continuă să atragă cele mai bune talente din Web2 către ecosistemul blockchain.

NFT-urile bazate pe muzică înregistrează, de asemenea, succes pe diverse platforme, cu volume mari de vânzări.

Platformele sociale Web3 care folosesc NFT-uri în diferite moduri câștigă, de asemenea, popularitate, cum ar fi Protocolul Lens al lui Aave, care are aproape 100.000 de utilizatori de la lansarea sa în mai 2022.

Pe lângă multitudinea de date cantitative de luat în considerare, există și o mulțime de date calitative disponibile care indică faptul că recenta nebunie NFT a dus la un aflux puternic de dezvoltatori Web2 care intră în spațiul Web3 pentru a construi folosind NFT-uri. Acest lucru subliniază succesul pieței NFT și atenția globală pe care a câștigat-o într-un timp foarte scurt.

Acești nou-veniți au construit produse mature și de durată în spațiul Web2 și acum folosesc Web3 și NFT-uri pentru a alimenta aplicații noi precum NetEase, Pixel Gaming, Wildlife, Square Enix, Ubisoft și Zynga.

Branduri de top precum Gucci, Nike, Adidas și Prada încorporează NFT-urile n eforturile lor de marketing pentru a ajunge mai bine la clienții lor. Cu peste 5 miliarde de utilizatori activi zilnic (DAU), Instagram este acum efectiv o piață pentru NFT.

Reddit a ieșit de nicăieri anul acesta odată cu implementarea bruscă a NFT-urilor (deși refuză să folosească termenul) ca tehnologie de bază în programul său digital de avatare de colecție, aducând în acest proces un număr mare de noi utilizatori și proprietari de portofel.

Giganții Web2 folosesc, de asemenea, cele mai mari evenimente sportive și de divertisment din lume, cum ar fi Cupa Mondială și Super Bowl, pentru a îmbunătăți experiența din viața reală (IRL), profitând de lansarea colecțiilor de NFT-uri, așa cum am văzut cu lansarea colecție NFT a Coca Cola la Cupa Mondială din acest an.

Aplicațiile de mai sus ale NFT-urilor permit tranzacția fără întreruperi a drepturilor de proprietate digitală și a activelor interoperabile. În ciuda fluctuațiilor actuale ale pieței, implicarea și inovarea continuă a dezvoltatorilor și brandurilor de top în spațiul NFT pun bazele unei creșteri puternice în viitor, deoarece aceste proiecte prind viață și, în mod ideal, coincid cu o creștere a pieței.

Deși nu există prea multă bucurie în spațiul cripto în general în acest moment, există motive pentru a fi optimist cu privire la adoptarea NFT-urilor și a multor aplicații web pentru consumatori.

Indiferent dacă este un bear market sau un bull market, adevărul este că jucătorii vor juca și consumatorii vor consuma.

Dacă NFT continuă să deblocheze aceste drepturi de proprietate digitală, permițând proprietarilor să tranzacționeze aceste jocuri cu active interoperabile, este doar o chestiune de timp până când datele cantitative vor fi restaurate. Din această perspectivă, 2022 poate fi astfel considerat un succes pentru NFT.

Care au fost ramurile NFT și exemplele de utilizare cu un accent major în 2022?

Accentul principal în 2022 rămâne pe jocurile Web3 și pe serviciile de consum aferente, cum ar fi loialitatea și biletele, în timp ce experiențele metaverse și aplicațiile sociale Web3 sunt, de asemenea, în centrul atenției. Analiza datelor NFT pentru a urmări activele în lanț este, de asemenea, o tendință continuă și bine construită.

De asemenea, vedem narațiunea DAO-urilor și a instrumentelor Guild scăzând pe măsură ce modelul Play-to-earn (P2E) se prăbușește în 2022 din cauza piețelor în scădere, a unei economii lente a tokenurilor și a eșecului general de a oferi o experiență de joc captivantă pentru a menține jucătorii. 

Această schimbare de focalizare va stimula următoarele sectoare: infrastructura de jocuri care vizează construirea de aplicații de jocuri mai bune, infrastructură pe portofele și piețe și creații NFT care pot deservi metaversuri mai complexe de intrare, precum și aplicații și produse sociale Web3 care vor ajuta la deblocarea proprietății intelectuale Web3. (IP).

În 2021, popularitatea incredibilă a PFP NFT a condus la crearea unei cantități semnificative de noi IP, constând în principal din imagini cu care să interacționeze.

Obiectivul pentru 2023 va fi acela de a crea produse și aplicații de jocuri mai avansate care să ajute la deblocarea și îmbunătățirea acestei IP prin aplicarea potențială a instrumentelor bazate pe inteligență artificială sau în joc.

De ce ramurile NFT precum NFTFi și SocialFi nu sunt așa cum se aștepta în 2022?

Câteva teze NFT din 2022 nu au reușit să ofere hype-ul masiv pe care au primit-o în 2021.

Să începem cu investițiile directe în lumea virtuală. În timp ce „metaversul” a fost un cuvânt la modă major pentru 2022, industria înțelege acum că hype-ul a fost prematur și că experiențele digitale complet captivante vor necesita timp pentru a se dezvolta.

Nici măcar nu este clar încă dacă metaversele vor fi bazate pe PC, AR, VR sau o combinație a acestora – piața va decide în cele din urmă. După cum s-a explicat anterior, acum se pune accent pe crearea infrastructurii și a experiențelor care vor alcătui această experiență globală metavers, cum ar fi catering pentru jocuri mici.

Instrumentele DAO (un set de software, aplicații și contracte inteligente pe care o organizație autonomă descentralizată le folosește pentru a opera) a fost, de asemenea, popularizată masiv la sfârșitul anului 2021 și începutul lui 2022, dar și-a pierdut strălucirea în acest an, deoarece piața și-a dat seama că construiește un produs pentru a satisface nevoile. care de fapt nu erau încă acolo.

Pe măsură ce ele continuă să prindă contur și să funcționeze, în special pe această piață în scădere, există o mai bună înțelegere acum a ce instrumente pot sprijini DAO și le pot răspunde nevoilor.

Instrumentele de „Guild” au suferit o soartă similară în 2022, investitorii și utilizatorii realizând că s-au agățat puțin prematur de această nișă bazată pe jocuri. În retrospectivă, acum este clar că a fost greșit să presupunem că prima generație de jocuri, cum ar fi modelul V1 Axie Infinity, a oferit un model pentru toate jocurile viitoare. Va fi important să rămânem flexibil și adaptabil pe măsură ce mai multe jocuri vor intra pe piață și folosesc „guilds” în moduri diferite.

NFTFi a eșuat, de asemenea, din cauza scăderii pieței și a scăderii lichidității, care va dura timp pentru a elimina. Cu toate acestea, s-a demonstrat în mod clar valoarea imensă a NFT-urilor de a oferi aplicații financiare puternice, cum ar fi emiterea de tokenuri și reprezentarea de obligațiuni, așa cum este cazul proiectelor precum Solv Protocol.

Serviciile financiare directe NFT, cum ar fi împrumuturile, se vor îmbunătăți în timp, în tandem cu prețul și vor continua să câștige acțiune datorită lichidității mai bune și mai multor utilizatori decât înainte. În ciuda ezitării utilizatorilor cu privire la riscurile aplicațiilor de creditare bazate pe NFT, este important de reținut că narațiunea pe termen lung pentru NFT în serviciile financiare rămâne puternică și se așteaptă să dureze câțiva ani pentru a se desfășura pe deplin.

Care sunt tendințele de dezvoltare a NFT-urilor în 2023 care merită să le așteptăm cu nerăbdare?

Sfermion va continua să investească în jocuri Web3 în 2023, dar acum ne uităm la cazuri de utilizare mai avansate în jocuri. Companiile construiesc standarde NFT complet noi pentru a rula în jocurile lor, folosind noi modele economice (cum ar fi proprietatea gratuită) și atacând noi verticale (cum ar fi experiențele complet în lanț). Aceste companii inovează într-un ritm rapid, inclusiv fondatori puternici Web2 și studiouri care creează jocuri Web2 de durată și chiar portează IP-ul Web2 la Web3. Aceste companii aduc lucruri utile lumii Web2, cum ar fi jocuri casual, mobile și pe consolă pentru PC și folosesc NFT-urile ca tehnologie pentru a îmbunătăți aceste experiențe.

De asemenea, urmărim modul în care mărcile Web2 și proprietatea intelectuală (IP) care intră în domeniu utilizează NFT, iar nașterea noului IP nativ Web3 va rămâne un punct central al domeniului NFT.

Intersecția dintre NFT și AI, cum ar fi arta și crearea de active de jocuri, designul gameplay-ului, utilizarea NPC-urilor bazate pe AI și crearea generală de conținut transmedia, rămâne un alt punct focal fascinant. 

Evoluția portofelelor și a piețelor pentru a servi mai bine anumiți utilizatori este, de asemenea, incitantă.

Observăm un accent pe construirea de portofele care sunt mai prietenoase cu Web2 și pe adăugarea de elemente precum factori sociali și funcții DeFi pentru publicul DeFi. De asemenea, apar piețe independente pentru colecții specifice, cum ar fi piețele axate pe jocuri. În general, se pune accent pe analiza ramurilor NFT și unde pot fi avansate și îmbunătățite în viitor.

În plus, există o rezonanță puternică în jurul progreselor în chain-urile Layer 2 în special în spațiul de rollup zero-knowledge (ZK), care este pregătit pentru un an mare în 2023.

ZK-rollup-urile promit să facă NFT-urile de 10 ori până la 100 de ori mai ușor de accesat și utilizat, ceea ce ar trebui să se traducă într-o creștere a numărului de dezvoltatori care se bazează pe aceste piste și care folosesc NFT-uri pentru experiențele de social media, rezultând mai mulți utilizatori.

Platformele de socializare Web2 fac, de asemenea, ceva unic cu NFT-urile. Reddit permite încorporarea avatarului, iar Twitter permite afișarea acestuia. Cu toate acestea, avatarul este de fapt doar versiunea 0. 

Instagram face un pas mai departe, permițând postarea conținutului ca NFT și crearea acestora. Acestea sunt aplicațiile versiunea 1 care doar zgârie suprafața și suntem încântați să vedem unde V2 și iterațiile viitoare duc inovația NFT. Va fi interesant să vedem că NFT-urile sunt folosite pentru a îmbunătăți experiența rețelelor sociale de-a lungul timpului.

În 2022, vedem, de asemenea, apariția unei noi generații de piețe NFT, cum ar fi LooksRare, X2Y2, Blur și Magic Eden, care provoacă hegemonia OpenSea și remodelează peisajul NFT.

Există o serie de jucători puternici și piețe bine întemeiate care inovează în mod constant, cu idei precum airdrops-uri bazate pe token, funcții sociale avansate, lichiditate partajată, concentrându-se pe anumite piețe, cum ar fi comercianții hardcore, având drepturi de autor opționale, optând pentru mai multe lanțuri sau concentrându-se pe un gen specific, cum ar fi jocurile, muzica sau videoclipul. Aceste produse și aplicații abia încep să-și înțeleagă baza de utilizatori pe deplin și să le vizeze ca atare.

De exemplu, Magic Eden și Fractal înțeleg că obțin multă tracțiune pe partea de lansare și, prin urmare, își dublează efectiv acest lucru, alături de concentrarea lor suplimentară pe jocuri.

Între timp, OpenSea continuă să apere și să impună redevențele NFT și i se alătură și alții, precum X2Y2, care aleg să respecte taxele creatorilor. Va fi interesant să vedem cum se desfășoară dezbaterea despre redevențe în timp, ambele tabere bucurându-se de un sprijin puternic.

Ne concentrăm asupra modului în care aceste piețe pot satisface utilizatorii și își pot îmbunătăți experiența cu funcții precum multi-lanț, suport pentru portofel multiple, detectarea fraudelor și instrumente mai bune de descoperire și recomandare.

De exemplu, cu atât de multe colecții NFT, devine din ce în ce mai important să îi ajutăm pe utilizatori să găsească ceea ce își doresc mai eficient și să creeze o experiență pe piață mai personalizată.

Finanțare – unde plănuiesc capitalurile de risc să investească în 2023?

În cadrul actualelor ramuri NFT, firmele de capital de risc rămân cele mai încântate de jocurile Web3, în ciuda performanței sumbre din acest an, deoarece există un sentiment comun că jocurile vor integra în cele din urmă masele în Web3.

Acest lucru se extinde nu numai la NFT-uri, ci implică și domenii crypto, cum ar fi utilizarea portofelelor hardware, portofelelor software, interacțiunea cu schimburile descentralizate (DEX) și utilizarea surselor de împrumut în lanț.

Pe măsură ce utilizatorii sunt integrați prin jocurile Web3, această adoptare se va scurge în cele din urmă și în alte domenii. Prin urmare, VC-urile caută în continuare studiouri și dezvoltatori puternici în spațiul de jocuri Web2, precum și o infrastructură puternică.

În plus, VC acordă o atenție deosebită NFT IP. În fiecare an, este probabil să apară un nou IP în spațiul NFT, precum și deblocarea IP-urilor existente pentru a îmbunătăți experiența comunității care a lipsit în spațiul Web2.

Rețelele sociale Web3 sunt o altă frontieră interesantă care va beneficia de pe urma revoltelor de pe platformele sociale Web2, cauzate de furia utilizatorilor față de cenzura percepută și de monetizarea datelor personale nesolicitate. Cu toate acestea, este încă în fazele sale incipiente, doar câteva platforme construind activ și câștigând tracțiune.

Există multe jocuri concepute pentru a satisface atât publicul Web2, cât și Web3. Este posibil să existe un joc care este considerat „Web2.5”, în care jucătorii Web2 (care ar putea să nu fie interesați să folosească NFT-uri sau tokenuri) pot experimenta în continuare jocul în timp ce se alătură încet Web3. Această abordare bazată pe jucători are mai mult sens pe termen lung, decât să încerce să forțeze NFT-uri și tokenuri asupra jucătorilor de la început.

Este un fel de rezoluție Crypto de Anul Nou pentru a putea juca efectiv toate jocurile la care ne uităm în mod activ și a vedea cu adevărat ce funcționează și ce nu, deoarece jocurile durează atât de mult pentru a fi construite.

Având în vedere că rețelele de socializare Web3 vor decola în cele din urmă, există cu siguranță o valoare pentru oricine să înceapă să-și creeze devreme propriile acreditări în lanț și prezență socială.

Același lucru este valabil și pentru ecosistemele L2 și înțelegerea care dintre ele servește cel mai bine utilizatorului final în funcție de interesele și obiectivele acestuia. Pe măsură ce UX-ul cripto se îmbunătățește cu fiecare an calendaristic, anticipăm că tot mai mulți utilizatori vor apărea zilnic cu aplicații bazate pe crypto și NFT.

Acesta este un raport oferit de CoinMarketCap.

Exit mobile version