Explozia Metaverse – ce impact are asupra pieței imobiliare?

Interesul oamenilor în Metaverse a fost observat de mai multe companii, care sunt și ele dornice să înregistreze profituri în acest domeniu. Devine din ce în ce mai clar că imobilele comerciale din metaverse vor juca un rol important în industria imobiliară globală în anii următori.

Adobestock | Monster Ztudio

2021 a fost anul în care conceptul metavers a devenit extrem de popular, până și Facebook s-a redenumit Meta, punând accent pe faptul că Metaverse-ul reprezintă viitorul  – cu toate acestea, unii consideră că viitorul a început deja. Sintagma metavers a apărut pentru prima dată în bestsellerul revoluționar Snow Crash din 1992, a autorului Neal Stephenson. În acest roman, personajul principal, Hiro Protagonist, navighează prin lumea virtuală.

Începând cu anul 2003, milioane de oameni au lucrat, s-au jucat și au socializat în Metaverse în lumea online intitulată Second Life. Acest joc cu o grafică învechită după standardele actuale, a trecut printr-o perioadă de glorie în primul deceniu al anilor 2000. Chiar dacă este departe de viziunea modernă Metaverse pe care ne-o prezintă diferitele companii precum Meta și Microsoft, ideea principală a metaversului – un spațiu virtual în care oamenii interacționează nu este una nouă.

În prezent, Decentraland este, fără îndoială, cel mai cunoscut metavers modern, stimulând o rețea globală de utilizatori să cumpere și să vândă proprietăți imobiliare digitale, să exploreze, să interacționeze și să joace în diferite jocuri.

Fundația Decentraland a luat ființă în 2015, iar oferta inițială de monede (ICO) a proiectului a obținut aproximativ 26 de milioane de dolari în 2017. În timp ce Decentraland este vast și oferă o gamă largă de activități, platforma a atras o mulțime de priviri către industria imobiliară digitală, care este uimitor de profitabilă și în continuă creștere.

Pe 25 noiembrie, compania imobiliară de tokenuri nefungibile (NFT) Metaverse Group, a cumpărat un teren din Decentraland pentru 2,43 milioane de dolari pentru a-și realiza planurile de a intra în industria modei digitale.

Profiturile din metaverse zguduie industria imobiliară

Devine din ce în ce mai clar că imobilele comerciale din metavers vor juca un rol important în industria imobiliară globală în anii următori. În toamna anului 2021, compania Tokens.com a expediat o scrisoare de intenție de a cumpăra un pachet de 50% dintr-un portofoliu imobiliar digital deținut de Metaverse Group. După care intenționează să facă oferte de vânzare a primul fond investițional din piața imobiliară digitală. Metaverse Group consideră o posibilă listare publică în 2022 sau 2023.

Popularitatea vânzărilor și cumpărărilor de proprietăți digitale ne indică faptul că asemenea companii precum Metaverse Group lucrează, în cea mai mare parte, la sarcini similare legate de cumpărare, vânzare și marketing, asemenea unei companii imobiliare tradiționale.

Pe măsură ce prețurile cresc continuu și cumpărătorii par înnebuniți de dorința de a achiziționa teren virtual – totuși, unii își exprimă scepticismul că investiția într-un imobil digital le va aduce careva profit.

Cu toate acestea, în ciuda prețurilor ridicate, interesul pentru imobilele din metavers continuă să crească, mai ales că datorită pandemiei globale de coronavirus mai mulți oameni au început să lucreze online, dar și să acorde mai mult timp socializării virtuale. Nu doar cripto-entuziaștii investesc în piața imobiliară din metavers, dar și celebritățile se laudă cu proprietățile lor imobiliare digitale.

La sfârșitul lunii septembrie, The Sandbox a anunțat un parteneriat cu legendarul rapper Snoop Dogg pentru a-și crea propria vilă și colecție de NFT-uri în metaverse. O lună mai târziu, Paris Hilton a încheiat un parteneriat cu Decentraland și Genies, pentru a deveni unul dintre artiștii principali al primului Festival Metaverse – care a avut loc la sfârșitul lunii octombrie.

Concertul live al lui Paris Hilton în metaverse-ul Decentraland, octombrie 2021
Concertul live al lui Paris Hilton în metaverse-ul Decentraland, octombrie 2021

De ce investitorii imobiliari se orientează către proprietăți virtuale?

Atenția și interesul oamenilor în Metaverse a fost observat de mai multe companii, care sunt și ele dornice să înregistreze profituri în acest domeniu.

Asemenea proprietăților imobiliare tradiționale, care își mențin adesea valoarea chiar și în perioadele economice dificile, prețul proprietăților imobiliare din metavers continuă să crească, în ciuda fluctuațiilor prețului Bitcoin și a altor criptomonede.

Popularitatea NFT-urilor împreună cu interesul crescut pentru lumile virtuale, contrastează cu cantitatea limitată de teren din metaverse disponibil – mod în care prețurile se mențin ridicate. De exemplu, Decentraland are doar 90.000 de parcele de teren, în timp ce Sandbox are 166.464 de asemenea terenuri.

Harta metaverse-ului Sandbox

Companiile de investiții investesc în Metaverse și continuă să caute metode de a se implica în acest spațiu. Prețurile ridicate, popularitatea și ușurința de a cumpăra și de a vinde teren virtual (spre deosebire de bunurile imobiliare tradiționale) oferă Metaverse șansa de a fi mai mult decât un cuvânt la modă.

Asemenea goanei după nume de domenii în primele zile ale internetului, investitorii și cumpărătorii pricepuți încearcă să își achiziționeze proprietăți în locații privilegiate care vor deveni prețioase, pe măsură ce tot mai mulți oameni descoperă sfera metaverse.

Imobilele digitale urmează trend-ul Metaverse-ului în ceea ce privește creșterea și extinderea. Cumpărătorii și investitorii pricepuți, interesați de domeniu, trebuie să analizeze chibzuit tendința și să-și asume toate riscurile care apar o dată cu achiziționarea unui token digital nefungibil.

Exit mobile version