NFT: De la artă la gaming – cele mai populare trenduri ale anului 2021

Passakorn | AdobeStock

Potrivit unui raport recent realizat de Cointelegraph Research, volumul NFT-urilor vândute în acest an depășește suma de $18 miliarde. De la lucrări de artă, muzică, avatare până la videoclipuri și fotografii – aceste certificate de proprietate de pe blockchain sunt bine căutate de colecționari, investitori și filantropi. Ele pot fi, de asemenea, tranzacționate liber prin intermediul platformelor NFT descentralizate, cum ar fi OpenSea. În acest articol vom analiza cele mai mari tendințe ale NFT-urilor în anul 2021.

Celebrități și NFT-uri contemporane

Printre punctele importante din industria divertismentului se poate evidenția lansarea colecției Stoner Cats NFTs de către Mila Kunis. Colecția s-a vândut în aproximativ 35 de minute și a provocat o creștere a taxei de gas pe blockchainul Ethereum.

În Noiembrie, rapperul și compozitorul Snoop Dogg a scos la licitație un colaj 3D format din 10 portrete în diferite etape ale carierei sale profesionale. Oferta câștigătoare a fost de 188 ETH (aproximativ $700,000). La mijlocul lunii Decembrie, starul NBA Kevin Durant a anunțat un parteneriat dintre firma sa Thirsty Five Ventures și Coinbase pentru a colabora la drop-urile de NFT.

Regizorul Quentin Tarantino a anunțat licitația a șapte scene nedecupate din Pulp Fiction, sub formă de NFT-uri. Cu toate acestea, este posibil ca Tarantino să fi avut prea multă poftă să se alăture hype-ului, deoarece compania de producție Miramax a intentat un proces împotriva lui Tarantino pentru presupusa încălcare a drepturilor de autor.

Cu toate acestea, așa cum au fost evaluate direct de pasionații crypto, cea mai populară colecție de NFT-uri este CryptoPunks. Aceasta are cel mai mare volum de vânzări pe OpenSea, cu 780,500 ETH.

CryptoPunks #3100 & 9998
CryptoPunks #3100 & #9998 | OpenSea

Jocurile play-to-earn

NFT-urile nu sunt doar menite să fie afișate. Axie Infinity este un joc de tip play-to-earn bazat pe blockchain, în care jucătorii achiziționează monștri drăguți numiți Axies și apoi îi pun să se lupte între ei. Fiecare Axie este un NFT unic care poate fi cumpărat și vândut pe blockchainul Ethereum. Mintingul unui Axie este cunoscut ca reproducere în joc, Axies mai rare având statistici mai bune și costând mai mult. Potrivit pieței sale oficiale, volumul total de Axies cumpărați și vânduți în ultimele 30 de zile se ridică la peste 50,220 ETH (aproximativ $168 milioane).

În plus, jucătorii pot achiziționa NFT-uri de teren virtual în joc. O astfel de proprietate digitală reprezintă locații în care Axies apar, pe lângă faptul că găzduiesc o abundență de resurse. Cel mai scump teren din Axie Infinity a fost vândut pentru 550 ETH ($2,3 milioane la acea vreme).

O altă alegere populară printre gameri este jocul de fotbal Sorare. Prin Sorare, jucătorii își pot gestiona propriile echipe de fotbal prin intermediul cardurilor NFT a fotbalistului digital. Potrivit CEO-ului său, Nicholas Julia, peste jumătate de milion de jucători s-au alăturat platformei în mod organic, fără eforturi de marketing.

NFT-urile Metaverse

NFT-urile joacă un rol esențial în metaverse, acestea garantează unicitatea activelor virtuale, cum ar fi avatarurile utilizatorilor. Șeful Meta (ex Facebook) pentru produse Metaverse, Vishal Shah, a declarat într-un anunț că noua platformă va ușura modul de a cumpăra obiecte digitale, va oferi oportunitatea de a le afișa în spațiile lor digitale și chiar să le revândă următoarei persoane în siguranță.

În acest moment, există un zgârie-nori masic cu 21 niveluri care este construit în Metaverse de către Bloktopia pentru a aduce un omagiu celor 21 milioane de Bitcoin care pot fi create vreodată. Branduri notabile precum Adidas și Nike intră în Metaverse în parteneriat cu dezvoltatori pentru a crea diferite produse, iar Samsung este cea mai mare corporație care și-a deschis un magazin în metaverse, alegând Decentraland pentru a face acest lucru.

Citiți și: Metaverse: Samsung lansează un magazin virtual în Decentraland

Bloktopia Metaverse

Filantropia NFT

A existat o creștere semnificativă a numărului de organizații caritabile care acceptă donații crypto în 2021. Giving Block, o platformă care facilitează astfel de tranzacții, a înregistrat o creștere a donațiilor de peste $100 milioane în 2021, comparativ cu $4 milioane pentru 2020.

Creșterea donațiilor în crypto a companiei Giving Block | The Giving Block

Firma colaborează cu platformele NFT, astfel încât o parte din încasările din licitație să poată merge direct către organizații non-profit.

Până acum, licitațiile NFT au ajutat la strângerea de fonduri suficiente pentru a construi o școală în Uganda și pentru a sprijini lucrătorii din domeniul sănătății. În 2022, o viitoare licitație NFT va contribui la creșterea gradului de conștientizare a artiștilor contemporani cu dizabilități de dezvoltare. Între timp, încasările de la altă licitație vor merge către o organizație de caritate aleasă de fosta familie regală italiană.

Arta mondială

Pentru a-și face cunoscută opera, artiștii tradiționali trebuie să călătorească în jurul lumii pentru a participa la diferite expoziții și licitați – un privilegiu rezervat doar celor cu capital suficient. Dar, odată cu creșterea piețelor descentralizate NFT, oricine din întreaga lume poate cumpăra, prezenta și vinde arta cu un capital de pornire mic, conectând astfel culturile din întreaga lume.

Exit mobile version