PwC: NFT-urile reprezintă viitorul activelor digitale în industria sportului

Raportul afirmă că NFT-urile ar putea revoluționa modul în care fanii interacționează cu echipe lor preferate

PwC: NFT-urile reprezintă viitorul activelor digitale în sport

AdobeStock

NFT-urile sunt una dintre primele zece tendințe din industria sportului, conform raportului Sports Outlook 2022 al PricewaterhouseCoopers (PwC). De la transformarea infrastructurii tehnologice a industriei sportului până la creșterea angajamentului fanilor, raportul prezintă trei cazuri de utilizare pentru NFT-uri și evidențiază potențialul acestora de a modela viitorul sportului.

Trei cazuri de utilizare a NFT-urilor în industria sportului, conform PwC

NFT-urile de colecție: Active digitale autentificate și în ediție limitată. Acestea pot fi comparate cu obiectele de colecție tradiționale, cum ar fi cărțile de schimb ale jucătorilor sau biletele de la meciurile istorice, care pot fi totuși digitalizate și tranzacționate pe blockchain. Un astfel de bilet nefolosit de la meciul în care Michael Jordan şi-a făcut debutul în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA) a fost vândut la licitaţie pentru suma de 468.000 de dolari.

Una dintre cele mai cunoscute colecții NFT de succes din lumea sportului este NBA Top Shot de la Dapper Labs. Compania „tokenizează” momentele importante din „cele mai legendare jocuri” din istoria NBA. În prezent, ocupă locul al doilea pe piața de tokenuri nefungibile, în ceea ce privește numărul de tranzacții în 2021, conform NonFungible.

Abonamente de sezon sub formă de NFT-uri: Aceste abonamente ar crește experiența unei baze de fani deja loiali. Abonații sezonieri, deja obișnuiți să aibă acces la conținut suplimentar exclusiv, pot primi, de asemenea, NFT-uri de colecție pentru meciurile la care participă.

NFT-uri virtuale: Aceste NFT-uri ar putea fi introduse pentru fanii care doresc să plătească mai mult pentru o experiență virtuală, în cazul în care nu pot participa la meciuri în persoană. Într-un fel, este o nouă formă de abonament – aceste jetoane ar oferi utilizatorului acces la conținut exclusiv din culise, cum ar fi acces virtual la vestiare.

Unele dintre cele mai de succes cluburi de fotbal cu „fan tokenuri” sunt ​​Paris Saint-Germain și Manchester City, ambele echipe le oferă fanilor puterea de a influența deciziile nestrategice ale zilei, cum ar fi muzica care va fi folosită pe teren.

PwC a explicat că vânzările de bilete, drepturile media și sponsorizările reprezintă cele mai mari fluxuri de venituri pentru echipe și ligi.

Tokenurile nefungibile ar putea deveni o a patra sursă de venit pentru aceste companii. Cu toate acestea, pentru ca acest lucru să se întâmple, echipele ar avea nevoie de instrumente tehnologice care leagă noile date digitale de vânzări la bazele de date existente ale clienților, precum și de o echipă juridică puternică care să gestioneze implicațiile de reglementare și fiscale.

Aceasta este o tendință în creștere – parteneriatele din ce în ce mai frecvente dintre companiile NFT și asociațiile sportive. Recent, Magic Eden, piață NFT de pe Solana, a anunțat o nouă colecție de tokenuri nefungibile în colaborare cu Overtime, o platformă de divertisment sportiv, pentru a crește implicarea fanilor în timpul turneului de baschet masculin NCAA 2022.

Exit mobile version