Revoluția NFT: Steve Aoki a făcut mai mulți bani din NFT-uri decât din muzică

Vestitul muzician și DJ, Steve Aoki, a devenit un adevărat guru al investițiilor în NFT, fiind prezent în acest spațiu de câțiva ani - el își dorește să vadă aceste active unice transformând industria muzicală.

https://www.facebook.com/steveaoki/photos

Steve Aoki, unul dintre cei mai populari DJ ai secolului XXI nu este străin de lumea cripto și a token-urilor nefungibile (NFT). Mai mult de atât, ca artist, Aoki este prezent în spațiul NFT de câțiva ani și își dorește să vadă aceste active unice transformând industria muzicală.

Steven Hiroyuki Aoki este un DJ, muzician și producător american de origine japoneză, este unul dintre cele mai remarcante celebrități care se implică activ în spațiul blockchain.

De asemenea, el este un fan al Gala Games și a celui mai recent proiect creat, Gala Music. Recent, a susținut un discurs la deschiderea unui eveniment privat de muzică al Gala Games la Forumul din Inglewood, California, pe 10 februarie, care a început cu întrebări și răspunsuri individuale.

COO-ul Gala Games, Sarah Buxton, a vorbit despre jocuri și muzică, urmată de artistul electronic BT, care a discutat despre NFT-urile proprii denumite Orbs, care au apărut luni. Orbs a stârnit controverse în spațiul NFT în weekend din cauza prețului lor inițial ridicat – 11,1 ETH fiecare (aproximativ 32,000 de dolari) – deși acest preț va scădea treptat până când vor fi vânduți cu toții.

În urma discuțiilor față în față, au fost o serie de spectacole live la care au participat H.E.R., BT, Kings of Leon, 3lau și însuși Steve Aoki.

Steve Aoki în timpul concertului live al Gala Music - 11 noiembrie 2022
Steve Aoki în timpul concertului live al Gala Music – 11 noiembrie 2021

În întrebările și răspunsurile sale de deschidere, Steve Aoki s-a autointitulat „futurist”. El a spus că în opinia lui, NFT-urile vor transforma cu adevărat industria muzicală, care oferă în prezent artiștilor un venit pasiv mic. El a mai susținut că concertele sale live ca DJ reprezintă probabil 95% din veniturile sale din muzică.

NFT-urile sunt token-uri unice și nefungibile care există pe un blockchain precum Ethereum, Solana sau Cardano și pot indica dreptul de proprietate asupra unei imagini, a unei piese muzicale sau chiar a unui activ fizic. Piața NFT-urilor a explodat în ultimul an, iar acum a devenit o industrie care valorează multe miliarde de dolari.

„Dacă nu aș fi activ ca DJ… probabil ar trebui să mă angajez”, a spus Steve Aoki, stârnind râsete în mulțime.

Conform modelului economic actual, în viziunea lui Steve Aoki, redevențele din muzică sunt foarte mici, dar totuși, acestea îi ajută într-un mod oarecare pe artiști.

„Dar dacă ar fi să mă gândesc, OK, în cei 10 ani în care am făcut muzică… am lansat șase albume și combinând toate acele progrese, nu se compară cu banii câștigați din ce am vândut anul trecut în NFT-uri, am câștigat mult mai mulți bani. Și, de asemenea, eram mult mai deranjat de muzică”, a susținut Aoki.

El a spus că unul din motivele pentru care NFT-urile sunt atât de interesante se datorează faptului că se bazează pe comunitățile care apar și le susțin. Pentru Steve Aoki, acesta este un lucru grozav, deoarece mulți muzicieni au urmăritori înnebuniți după ei.

A folosit trupa BTS ca exemplu, dar nu a menționat criticile primite de starurile pop coreene din partea fanilor după ce și-au anunțat NFT-urile.

„Pe măsură ce NFT-urile muzicale devin mai mult o parte a modului în care integrăm și susținem artiștii, casele de discuri vor trebui să lucreze mai mult decât doar să adauge melodia pe o listă de redare”, a continuat Steve Aoki.

Steve Aoki este un creator, dar și un colecționar. Nu numai că deține o serie de NFT-uri Bored Ape Yacht Club (BAYC), ci a lucrat și la crearea unei piețe NFT de pe blockchain-ul Solana. Iar acum, lansează Aokiverse — un club de membri bazat pe NFT-uri care va „coexista cu lumea reală”.

Pentru Aoki, Web3 înseamnă proprietate, iar asta include deținerea datelor tale. El a spus că în viitor, pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, zilele în care Facebook și Instagram acumulează datele utilizatorilor se vor încheia, iar internetul va deveni ceva care dă putere utilizatorilor.

„Va exista o nouă versiune în care vom arăta ceea ce avem”, a adăugat el, „și asta va fi o parte din ceea ce suntem.”

Exit mobile version