Twitter și TikTok adoptă NFT-uri – urmează o adopție la scară largă?

Sosirea giganților social media în lumea NFT ar putea marca începutul unui nou sistem de reputație utilizat într-o lume din ce în ce mai digitală

Twitter și TikTok adoptă NFT-uri - urmează o adopție la scară largă?

AdriaVidal | Adobe Stock

Twitter publică creșteri constante atât ale utilizatorilor, cât și ale veniturilor, depășind 185 de milioane de utilizatori, experimentează pentru a le permite utilizatorilor să-și afișeze colecțiile de NFT-uri pe post de poză de profil.

Mada Aflak, inginer software principal la Twitter, a declarat că platforma de microblogging lucrează la o nouă funcție care va permite utilizatorilor să importe colecții NFT din portofelele lor digitale. Funcția va afișa o marcă verificată, bazată pe blockchain-ul pe care a fost emis NFT-ul.

NFT-urile verificate de Twitter ar putea fi soluția la o problemă care a afectat mult timp Crypto Twitter. După ce NFT-urile au explodat în popularitate la începutul acestui an și colecțiile precum CryptoPunks au început să tranzacționeze pentru sute de mii și chiar milioane de dolari, mulți au început să le folosească ca imagini de profil.

În timp ce calitatea de proprietar poate fi verificată cu ușurință pe blockchain, pe rețelele de socializare oricine poate copia și insera poza de profil a altcuiva și o poate folosi pe propriul profil. Când acest lucru a început să se întâmple cu NFT-urile extrem de scumpe, colecționarii nu erau mulțumiți.

Artistul Mike Winkelmann, cunoscut sub numele de Beeple a vândut una dintre lucrările sale NFT cu $69 milioane, iar piața principală a NFT, OpenSea, are vânzări lunare de peste $4 miliarde. Există o mulțime de bani în joc, și deși unii susțin că copierea și lipirea unui NFT îl fac mai valoros datorită atenției pe care o primește, alții vor să folosească această proprietate digitală într-un mod mai exclusiv.

Fără o formă de proces de verificare, NFT-urile altcuiva pot fi reutilizate cu ușurință pe social media. Pentru a verifica calitatea de proprietar, utilizatorii își pot conecta portofelul digital, însă acest lucru ar putea compromite anonimatul proprietarului. Expunerea propriului NFT și verificarea dreptului de proprietate ar putea face parte dintr-un nou sistem de reputație online.

Noul sistem de reputație online al lumii digitale

Primii adoptatori a crypto-monedelor sunt venerați ca niște vizionari care au văzut ceva ignorat de toți ceilalți, pe o piață riscantă care acum valorează trilioane. Deținerea de NFT-uri scumpe și rare ar putea fi acum văzută ca o modalitate de a arăta priceperea criptografică și de a te identifica ca membru mândru al comunității.

Jesse Johnson, cofondator al Aavegotchi, un proiect care unește NFT-urile cu DeFi, a declarat că este entuziasmat de posibilitățile pe care le-ar putea avea verificarea NFT-urilor pe Twitter asupra identității noastre digitale, adăugând că, pe măsură ce sinele nostru din viața reală se îmbină cu avatarurile digitale – e logic că ceea ce este în portofel capătă aceeași importanță ca cine ești ca sursă de identitate socială.

Twitter nu este singurul gigant care a înțeles importanța NFT-urilor. Recent CEO-ul companiei, Jack Dorsey, a vândut primul tweet publicat pe platformă pentru $2,9 milioane.

Primul pas al TikTok în lumea NFT-urilor

Într-un anunț lansat pe 28 Septembrie, TikTok a dezvăluit că lansează o colecție NFT inspirată de creatorii săi de top, precum: Lil Nas X, Bella Poarch, Curtis Roach și alții. NFT-urile vor fi lansate pe rețeaua Ethereum.

Colecția intitulată TikTok Top Moments va conține o selecție de șase videoclipuri publicate pe TikTok de cei mai influenți creatori ai rețelei. Această colecție a fost lansată pentru a sărbători contribuția lor pentru platformă, iar veniturile din vânzări vor fi direcționate direct către creatorii de conținut.

Cu peste un miliard de utilizatori, TikTok este una dintre cele mai mari platforme de socializare din lume. Utilizarea tehnologiei blockchain o apropie din ce în ce mai mult de publicul general.

Monetizarea proprietății intelectuale

Daniele Mensi, directorul general al DigitalBits, a comentat că NFT-urile schimbă modul în care prețuim proprietatea intelectuală adăugând că mișcarea inițiată de TikTok inaugurează o altă eră a creării de valoare pentru consumatorii din întreaga lume.

Mensi a adăugat că orice poate fi un NFT, inclusiv un videoclip pe TikTok. Prin urmare, creatorii platformei își pot vinde conținutul pentru a oferi fanilor posibilitatea de a deține o parte din munca lor.

Sasha Ivanov, fondatorul Blockchain Waves, a declarat că capacitatea TikTok-ului de a crea momente virale și tendințe culturale, precum și posibilitatea de a conecta comunități globale va juca un rol esențial în creșterea întregului ecosistem.

TikTok a integrat deja tehnologia blockchain în afacerile sale. În August, a colaborat cu platforma blockchain de streaming Audius pentru o nouă funcție numită TikTok Sounds. Această colaborare permite utilizatorilor Audius să exporte melodiile create în protocol către TikTok.

Solo Ceesay, cofondatorul marketplace-ului pentru creatori Calaxy, a declarat că anunțul făcut de TikTok a adus conștientizarea aplicării mai largi a NFT-urilor, ca un instrument de a construi o comunitate și a monetiza proprietatea intelectuală.

Exit mobile version