Capitalizare: $ 2.46 T | Volum.: $ 104.89 B | Dominanță: 50.64%
  • MARKET
  • MARKET

Market Maker

Definiție

Un producător de piață este o firmă sau o persoană fizică care este dispusă să cumpere sau să vândă cantități mari de crypto-monede pe un exchange la un preț specificat.

Producătorul de piață oferă un serviciu care implică crearea unei piețe sănătoase, ca alte persoane să cumpere sau să vândă.

Prin plasarea unor cantități abundente de ordine de cumpărare și vânzare în portofoliul de comenzi, la prețuri specifice, acestea înăspresc marja de cerere de ofertă, care este suma pe care prețul de cerere depășește prețul de ofertă la exchange.

Fără acest serviciu, o crypto-monedă sau un exchange recent lansat poate suferi de un volum de tranzacționare scăzut și de lichiditate redusă.

Un exchange poate avea spread-uri ridicate de cerere-ofertă în cazul în care există o diferență uriașă între prețurile de cumpărare și de vânzare.

Un producător de piață este cunoscut ca fiind un furnizor de lichidități și este angajat de un exchange pentru a furniza acest serviciu.

Explicație

Un producător de piață creează o piață de tranzacționare sănătoasă, asigurând o răspândire strânsă pentru o anumită monedă sau jeton. Spread-urile mai strânse înseamnă volume de tranzacționare mai mari și lichidități mai mari. Aceasta înseamnă că persoanele care utilizează un exchange nu trebuie să aștepte mult pentru a finaliza cumpărarea sau vânzarea tranzacțiilor.

Acest serviciu este esențial, deoarece industria crypto-monedelor este încă relativ tânără, iar unele monede pot suferi de lichiditate scăzută și volatilitate ridicată. Fără cantități semnificative de cumpărare și vânzare comenzi, prețurile pot varia foarte mult în diferite exchange-uri. Acest dezacord al prețurilor poate îndepărta comercianții de pe piață.

O monedă volatilă cu o marjă mare, poate sări de la 1 USD pe zi la 10 USD pe următoarea. Acest tip de manipulare a prețurilor este obișnuit cu crypto-monedele cu volume mici. Producătorii de piață rezolvă această problemă prin completarea comenzilor de cumpărare și vânzare din registrul de comenzi cu prețuri prestabilite. În timp ce exchange-urile plătesc factorii de decizie de piață, aceștia pot profita și din cumpărările și vânzările pe care le generează. 

Articole relevante