Clienții exchange-ului American Coinbase și-au petrecut weekendul într-o stare de nesiguranță și panică după ce exchange-ul le-a trimis în mod eronat e-mailul, pe 27 August.
Coinbase a ieșit public pe Twitter în data de 29 August ca să își ceară scuze pentru accidentul nefericit, declarând:
Ne concentrăm total pe construirea încrederii și securității în comunitatea crypto-grafică. Dorim să facem astfel încât sistemul financiar deschis pe care îl vrem cu toții să devină o realitate. Recunoaștem că astfel de probleme pot afecta acea încredere
Yesterday, from 1:45pm PST to 3:07pm PST, Coinbase sent roughly 125,000 customers erroneous notifications that their 2FA settings had changed.
— Coinbase (@coinbase) August 28, 2021
În ciuda scuzelor din partea Coinbase, mulți dintre utilizatorii săi au raportat că au luat deja măsuri de siguranță semnificative ca răspuns la e-mail. E-mailul i-a făcut să se teamă că conturile lor erau vizate de hackeri, astfel încât unii au recurs la măsuri și mai drastice de protecție – inclusiv revizuirea setărilor de securitate și lichidarea pozițiilor de pe monedele crypto-valutare.
Comentariile de pe rețelele sociale sugerează, de asemenea, că numeroși clienți nu au putut accesa aplicația Coinbase chiar și timp de câteva zile după incident.
@CoinbaseSupport My account is still locked. How can you expect your customers to wait this long. Very disappointing
— Reda Farraj (@FarrajReda) August 29, 2021
Vom continua să lucrăm pentru a recâștiga încrederea fiecăruia dintre clienții noștri care au fost afectați de aceste notificări – a adăugat Coinbase
De asemenea, compania a anunțat că pentru neplăcerile cauzate rambursează utilizatorilor Bitcoin în valoare de $100.
Pe 30 August, Coinbase și-a publicat scuzele în subreddit-ul r/Coinbase – postare care a primit reacții mixte din partea utilizatorilor.
Scuzele oferite de Coinbase nu sunt de ajuns
Redditor-ul CoCraic_PNW a susținut că este nemulțumit că încă nu a primit despăgubirea de $100 promisă – în urma faptului că a primit mesajul dubios de la Coinbase și Coinbase Pro legat de 2FA. Totuși, acest utilizator a decis să își mute afacerea pe un alt exchange în lumina neplăcutului incident.
Film2021 a declarat că nici el nu a primit încă creditul în valoare de $100, iar în prezent caută să își migreze fondurile de pe Coinbase pe un exchange rival.
Cu toate acestea, nu toată lumea este supărată pe Coinbase – utilizatorul Leagance lăudând firma pentru că a oferit prompt compensații pentru eroarea sa.
Tocmai am primit cei $100. Mulțumesc, Coinbase. Indiferent de situație, e plăcut să știu cât de repede și ușor am putut să-mi blochez contul dacă a existat o modificare la 2FA
- Incidentul vine la doar câteva zile după ce au început să apară mesaje de la mii de clienți nemulțumiți care susțin că conturile lor de pe Coinbase au fost sparte și golite

Potrivit unei știri publicată pe CNBC pe 24 August, mii de utilizatori afirmă că serviciul de asistență de la Coinbase nu a reușit să răspundă solicitărilor de ajutor referitoare la incident.
Interviurile cu clienții Coinbase din întreaga țară – și o revizuire a mii de reclamații – dezvăluie o tactică de spargere a conturilor care atunci când reușește, utilizatorii văd brusc cum fondurile dispar din contul lor. În plus, Coinbase are un serviciu cu clienții care nu face față la cererile de ajutor – iar aceste lucruri i-au făcut pe acei utilizatori să se simtă total ignorați, ceea ce le-a lăsat un gust amar – a scris CNBC
La începutul acestei luni, Coinbase a anunțat crearea unei noi linii telefonice de asistență pentru clienții care bănuiesc că le-a fost spart contul.