Brandul Azuki a experimentat o vânzare rapidă a celei mai recente colecție de NFT-uri ‘Non-Fungible Token’), ‘Elementals’, acumulând o sumă impresionantă de 38 de milioane de dolari în doar 15 minute după lansare.
Cu toate acestea, în următoarele 24 de ore, prețurile acestei colecții au scăzut cu un procent fără precedent de 44%.
Azuki, un proiect de NFT proeminent, și-a prezentat cea mai recentă extindere, colecția ‘Elementals’, săptămâna trecută în cadrul unui eveniment exclusiv din Las Vegas numit „Follow the Rabbit.”
NFT-urile ‘Elementals’, o serie de 20.000 de tokenuri inspirate de cele patru elemente Azuki – pământ, foc, fulger și apă, au fost parțial distribuite prin airdrop deținătorilor de Azuki, restul fiind destinate pentru vânzare publică.
Cu toate acestea, vânzarea nu a decurs conform planului. Vânzarea inițială a fost accesibilă deținătorilor de Azuki și BEANZ, care au avut la dispoziție o fereastră de 10 minute pentru a-și emite tokenurile. Aceasta a fost urmată de o fereastră ulterioară de 10 minute pentru deținătorii de BEANZ.
Vânzarea publică a fost programată să înceapă la ora 9:20 a.m. PT. Cu toate acestea, datorită vitezei cu care au fost achiziționate tokenurile, necesitatea unei vânzări publice a fost eliminată în totalitate.
Azuki Elementals have sold out in the presale with the entire allocation going to the Azuki and BEANZ community. There will be no public sale.
Trading and reveal will open shortly. pic.twitter.com/CVk3kRIqU6
— Azuki (@Azuki) June 27, 2023
Cumpărători individuali notabili, precum luggis.eth, christian2022.eth și beanwhale.eth au contribuit semnificativ la vânzare. Adresa portofelului care deține fondurile de mintuire pentru Elementals a crescut rapid la 20.000 ETH, valoarea acestora fiind de peste 38 de milioane de dolari la momentul respectiv.
În ciuda succesului financiar, evenimentul nu a fost lipsit de controverse.
Noile NFT-uri au fost criticate de observatorii pieței și de deținători pentru asemănarea lor izbitoare cu colecția originală Azuki lansată în februarie 2022.
Charlotte Fang, creatorul popularei colecții de NFT-uri Milady, și-a exprimat uimirea, afirmând că Azuki a vândut o colecție de 20.000 de piese pentru 2 ETH fiecare, doar pentru ca arta să fie dezvăluită ca fiind ,,practic identică” cu colecția principală.
Această critică, împreună cu fereastra scurtă de mintuire și problemele tehnice raportate, a dus la nemulțumiri în rândul deținătorilor de Azuki și BEANZ, mulți dintre ei nefiind capabili să obțină un NFT Elemental.
Chris Lepensky, conducătorul departamentului de date de la firma de operațiuni DAO Utopia Labs, a reiterat aceste sentimente, afirmând că mulți deținători nu au putut să emită NFT-uri din cauza ,,erorilor de pe site și a problemelor de contract”. El a descris experiența ca fiind ,,o mare pierdere”.
Location tba, unul dintre fondatorii Azuki și ai companiei sale-mamă, Chiru Labs, a recunoscut problemele. Într-un tweet post-eveniment, el a recunoscut că experiența de mintuire nu a fost la nivelul standardului Azuki și a declarat:
,,Am subestimat timpul necesar pentru faza 1 și faza 2 a pre-vânzării pentru deținătorii de Azuki și BEANZ… Ar fi trebuit să extindem durata la mai mult de 10 minute pentru a permite suficient timp în cazul oricăror probleme (din care au fost)”.
Repercusiunile au fost imediate. Prețul colecției Azuki Elementals a scăzut de la prețul original de emitere de 2 ETH la 1,65 ETH, ceea ce reprezintă o scădere de 31%.
În plus, colecția principală Azuki a suferit și ea o scădere a prețului de 44% în doar 24 de ore, deținătorii începând să-și vândă deținerile.