Samsung, gigantul sud-coreean, a anunțat că investește peste 35 de milioane de dolari într-un proiect metavers destinat publicului din America Latină. Mișcarea are ca scop să ajute brandul să atragă și să se conecteze cu consumatorii mai tineri, ca parte a planurilor sale de marketing și creștere digitală.
Inițiativa lansată de Samsung de a promova Metaversul în America Latină
Metaversul a devenit un loc popular pentru companii care își doresc să-și promoveze produsele și mărcile, întrucât consideră că acesta este un element esențial al planurilor lor de marketing general. Samsung, una dintre cele mai mari companii de electronice din lume, a anunțat recent că va investi peste 35 de milioane de dolari într-un proiect Metaverse care se adresează clienților din America Latină.
Anita Caerols, șefa departamentului de marketing și cetățenie corporativă la Samsung Electronics Chile, a explicat într-un articol lansat pe 20 decembrie motivele pentru care compania dorește să investească în realitatea virtuală.
„La Samsung, credem că metaversul este o modalitate concretă de a ne conecta cu consumatorii tineri. De aceea, investim peste 35 de milioane de dolari în inițiative din America Latină.”
În plus, Caerols consideră că platformele complet imersive vor avea un rol important în marketingul viitorului și că metaversul actual este o extensie logică a platformelor de social media pentru utilizatorii nativi digitali, ceea ce îl face un domeniu care merita explorat de către brand.
Samsung atrage publicul mai tânăr
Strategia de marketing conturată de companie este o dovadă a importanței pe care brandul a acordat-o Metaversului și a sumei de bani investite în spațiu. Caerols a oferit mai multe detalii în acest sens:
„Dacă o afacere dorește să se adreseze și să se conecteze cu un public tânăr, să cerceteze potențialii consumatori actuali și viitori și să se angajeze cu noi influenceri, este esențial să fie prezentă în metavers încă de acum”.
Brandul sud-coreean speră să atragă publicul din Generația Z și Generația Alpha, care sunt mult mai familiarizați cu aceste platforme, prin oferirea produselor și serviciilor sale. Un studiu realizat de Linkedin a arătat că dintre cei 400 de milioane de utilizatori care vizitează platformele metavers în fiecare lună, 51% au vârsta de 13 ani sau mai puțin.
Interesul brandului pentru lumea virtuală
Samsung a fost întotdeauna interesat de lumea virtuală și a lansat în trecut o serie de acțiuni pentru a se alătura diferitelor platforme metaverse.
Un exemplu este experiența „House of Sam” pe care compania a lansat-o în Decentraland în octombrie. Acum metaversul Decentraland include acum un mediu virtual numit „House of SAM” care aparține ramurii latino-americane a brandului. Acesta este „guru digital” al Samsung și experiența SmartThings a metaversului.
Aceasta le permite utilizatorilor să interacționeze virtual cu bunurile și produsele Samsung, cum ar fi proiectorul portabil Freestyle, în House of SAM. Dispozitivele portabile avatar pot fi deblocate ca premii în mini-jocurile Decentraland, care sunt, de asemenea, accesibile.
Gigantul sud-coreean a lansat, de asemenea, „Space Tycoon„, un nou joc metavers pe Roblox, în iulie. Acest joc permite jucătorilor să se alăture unei stații spațiale unde pot folosi materii prime pentru a construi produse Samsung. Compania a lansat, de asemenea, Smart City Island în popularul joc Fortnite Battle Royale în august.
Pentru a-i ajuta pe clienții săi să cumpere NFT-uri, Samsung a dezvoltat portofele care le permit să facă acest lucru folosind televizoare inteligente Samsung, inclusiv portofele pentru Bitcoin și alte criptomonede. Pentru a le permite clienților să cumpere bunuri folosind moneda virtuală în lumea virtuală, compania a creat un magazin oficial Samsung în Decentraland în ianuarie.
În ceea ce privește alte colaborări Web3, Samsung și Theta Labs au lansat o campanie NFT în august care a inclus 100.000 de NFT-uri pentru consumatorii brandului.