Prețul acțiunilor Apple au crescut semnificativ după ce CEO-ul Tim Cook, în timpul convorbirii privind veniturile companiei din trimestrul I 2022, a mărturisit că vede un mare potențial în spațiul Metaverse.
Pe 27 Ianuarie, când a fost întrebat în timpul apelului despre planurile Apple în Metaverse, Cook a răspuns:
Vedem mult potențial în acest spațiu și investim în consecință. Explorăm mereu tehnologii noi și emergente și am vorbit pe larg despre cât de interesați suntem să facem asta în acest moment
Metaverse este un univers virtual interconectat creat parțial de utilizatori, ce oferă socializare, jocuri și chiar concerte live. Deși poate fi accesat chiar și de pe un browser, experiența este mult mai bună în realitatea virtuală (VR) sau realitatea augmentată (AR).
- Diferența dintre VR și AR constă în faptul că realitatea virtuală te transpune pe tine, într-o lume complet virtuală, în timp ce realitatea augmentată doar suprapune elemente virtuale în lumea ta reală. Pentru a utiliza VR-ul ai nevoie de echipament special, de obicei o cască, iar AR-ul poate fi accesat de pe smartphone.
Apple (APPL) a scăzut cu aproximativ 3%, la $159,22 în timpul orelor obișnuite de tranzacționare, dar de atunci a crescut cu 8% la $167,23 în tranzacționarea după închiderea pieței. La această conferință sau discutat mai multe subiecte, însă metaverse a fost principalul catalizator al creșterii prețului acțiunilor.
Appleinsider a raportat că în apelul din 27 Ianuarie, Tim Cook a subliniat că Apple are deja un grup de 14,000 de aplicații în App Store care au fost proiectate folosind platforma de dezvoltatori AR ARKit. Aplicațiile concepute folosind ARKit ar putea ajuta utilizatorii să obțină acces la Metaverse.
În timp ce Meta s-a înclinat spre VR – prin utilizarea căștilor Oculus – pentru a cufunda utilizatorii în Metaverse, Apple a pariat până acum pe tehnologia AR.
Lansarea unei căști virtuale Apple era programată în 2022, însă Bloomberg a raportat pe 14 Ianuarie că există posibilitatea amânării, din cauza provocărilor hardware și software pe care le-au întâmpinat.
Chiar dacă Tim Cook s-a pronunțat în favoarea Metaverse-ului, setul cu cască care este în dezvoltare este axat pe jocuri, socializare și consumul de conținut. Până acum, cea mai mare companie din lume după capitalizarea de piață este lăsată în urmă de alți lideri tehnologici – Meta și Microsoft, care au planuri prestabilite de dezvoltare în Metaverse.
Microsoft a achiziționat recent Activision Blizzard pentru $69 de miliarde, cu intenția de a se extinde în jocurile bazate pe Metaverse. Iar Meta – compania holding a Facebook – a declarat că a creat un supercomputer bazat pe inteligența artificială (AI), numit Research SuperCluster (RSC) care va pregăti calea către construirea metaverse-ului.
Și asta nu este tot, se pare că marile companii concurează și în Metaverse, alte mari branduri care s-au lansat în acest spațiu sunt: Nike – a achiziționat RTFKT, un brand de sneakeri virtuali și de colecție. Adidas – a intrat în lumea Metaverse printr-o colaborare cu Bored Ape Yacht Club, gmoney NFT și PUNKS Comic. Samsung care – a lansat recent un magazin virtual în Decentraland.